Novo ročné ciele + tipy ako ich uskutočniť

januára 24, 2016

Od nového roka .. Každá z nás určite vie, ako táto veta pokračuje. Kladieme si ju každý rok, sľúbime si, ako prestaneme jesť sladké a začneme jesť zdravo, schudneme, začneme sa učiť a mnoho podobných sľubov. Drvivá väčšina si to avšak pre novým rokom, prípadne na Nový rok, iba sľúbi a po týždni sa už tvári, ako keby nič také ani nevyslovila a veselo sa napcháva koláčikmi, či inými maškrtami.

Priznám sa, že aj ja som taká bývala. Nasľubovala som si hory-doly a po týždni som bola opäť pri tom obvyklom. Avšak ku koncu minulého roka som sa nad sebou zamyslela a konečne som si dala záväzok, že si všetky moje ciele aj splním, Tentoraz nehovorím o predsavzatiach ale o cieľoch.

Predsavzatia si dávame každý nový rok, tým pádom s tým začíname 1. januára. Ale prečo to odkladať? Prečo všetko hádzať na ten úbohý 1. január, keď sa na to aj tak vykašleme? Preto tu mám pre Vás zopár tipov. ako začať a neprestať. Od dneška neexistuje žiadne ďalšie zajtra, pondelok, "Od nového roku". Už existuje iba dnes.


Základným krokom, ako uskutočniť svoje predsavzatia je: musíte sa vykašlať na celé "Od Nového roka budem behať", "Od Nového roka nebudem jesť sladké". Aj tak tým nič nedosiahnete. Namiesto Novoročných predsavzatí si určite ciele na celý rok, na ktorých budete poctivo pracovať a čo najviac sa snažiť, aby sa aj uskutočnili.

Pozor si dávajte najmä na to, aby boli splniteľné. Napr. ak si dávate predsavzatia typu "chcem schudnúť", zmeňte to na "chcem začať žiť zdravšie" (článok tohto typu sa na mojom blogu jednoznačne v blízkej dobe objaví). Predsa len, diéty nie sú efektívne ani zdraviu prospešné a najlepšie je kombinovať zdravú stravu s pravidelným pohybom. Pre začiatok stačí, keď výťah vymeníte za schody, vyhodíte zo svojho jedálnička cukor, bielu múku, vyprážané jedlá a podobné nezdravé potraviny a začnete cvičiť aspoň 3x týždenne, je už na Vás, či zvolíte fitko alebo pohodlie domova.

Na tejto ceste je veľmi dobrou pomôckou aj fitness diár na rok 2016, kde si môžete všetko krásne značiť a zapisovať si svoj pokrok. Je tam aj veľa motivačných citátov a vecí, ktoré Vám pomôžu v pokroku. Ja ho veľmi rada používam, značím si tam všetko, nie len môj progress ale aj veci do školy, na blog, moje plány vo voľnom čase alebo dôležité udalosti v mojom živote.


Druhým krokom je: za každú splnenú úlohu pri dosahovaní cieľu si určite odmenu. Nemyslím tým, že bola som vo fitku, tak si dám čokoládovú tyčinku alebo dostala som jednotku, tak si kúpim nové tenisky. Stanovte si väčšie ciele, napr. za týždeň budem 3x cvičiť aspoň pol hodinu a budem sa vyhýbať nezdravým veciam alebo naučím sa na veľkú písomku zo slovenčiny na jednotku. Tiež ak napr. chcete zdravo žiť, nedajte si odmenu typu "za toto zjem celú bielu čokoládu". Kúpte si radšej nejakú zdravú maškrtku alebo sa po odmakanom týždni v nedeľu odmeňte dobrými zdravými lievancami (recept nájdete napr. TU) alebo ak ste mesiac vydržali pravidelne cvičiť a zdravo jesť, kúpte si nejaké pekné oblečenie na cvičenie alebo nové tenisky.

Tretím krokom je nájsť si niekoho, kto do toho pôjde s Vami. Mama, oco, brat, sestra, suseda, kamarátka, hocikoho. Aspoň na tie prvé tréningy je super, keď v tom nieste sami a s niekým máte možnosť sa podporovať, pomáhať si a najmä spolu pracovať na spoločnom cieli. Pokiaľ je Váš cieľ napr. že sa budete viac učiť, učte sa s kamarátkou/spolužiačkou, spoločne sa skúšajte a pomáhajte si v tom, čo Vám nejde. Okrem toho, že sa viac naučíte, bude to aj zábava.

Štvrtým krokom je dokumentovať svoj progress. Nie len do denníčka alebo do fitness diára, ako to robím ja ale aj si robiť fotky, spredu a z boku, aby ste videli, ako napredujete a motivovalo Vás to ďalej. Najlepšie je robiť si takéto fotky začiatkom každého nového mesiaca. Avšak na váhu rýchlo zabudnite. Aj keď zo začiatku možno budete chudnúť a váha Vám klesne, po dlhšom čase cvičenia čísla vyskočia naspäť. Avšak nieje to tým, že by ste pribrali späť ale namiesto tuku, ktorý ste zhodili Vám rastú svaly, ktoré sú o niečo ťažšie ako tuk. Preto váhu radšej zamknite do skrine!

Piatym krokom je: za každú splnenú úlohu pri dosahovaní cieľu si určite odmenu. Nemyslím tým, že bola som vo fitku, tak si dám čokoládovú tyčinku alebo dostala som jednotku, tak si kúpim nové tenisky. Stanovte si väčšie ciele, napr. za týždeň budem 3x cvičiť aspoň pol hodinu a budem sa vyhýbať nezdravým veciam alebo naučím sa na veľkú písomku zo slovenčiny na jednotku. Tiež ak napr. chcete zdravo žiť, nedajte si odmenu typu "za toto zjem celú bielu čokoládu". Kúpte si radšej nejakú zdravú maškrtku alebo sa po odmakanom týždni v nedeľu odmeňte dobrými zdravými lievancami (recept nájdete napr. TU) alebo ak ste mesiac vydržali pravidelne cvičiť a zdravo jesť, kúpte si nejaké pekné oblečenie na cvičenie alebo nové tenisky.


Šiesty krok: nezaťažujte sa zbytočne negatívnymi myšlienkami. Načo sa demotivovať hneď na začiatku? Niekto Vám neverí? Posmieva sa Vám, ohovára? Dokážte mu/jej, že sa mýli! Musíte si uvedomiť, že nič nejde len tak zo dňa na deň. Všetko potrebuje svoj čas, ako keď rastie kvetina, z malého semiačka do nádhernej farebnej kvetinky. Nič nie je nemožné, všetko, čo chcete aj dokážete!

Siedmy krok je asi najdôležitejší. Možno to bude bolieť, možno sa Vám nebude dariť, nebude sa Vám chcieť, nebudete vládať, budete unavené. Ale nevzdajte to. Bojujte. Keď to bolí, ešte chvíľku vydržte. Nedarí sa? Skúšajte znovu, ono to pôjde! Nechce sa Vám? Dokopte sa k tomu. Nejde Vám do hlavy nejaké učivo? Čítajte si ho stále dookola, až kým si to nezapamätáte. Pripomeňte si, prečo ste vlastne začali a čo chcete dosiahnuť, Nevládzete? Prekonajte sa. Aj ja mám dni, kedy nevládzem, nechce sa mi, keď mám pocit, že to nedokážem a nič mi nejde. Zatnite zuby, spomeňte si, prečo ste vlastne začali a hor sa do toho! Nech ste na seba právom hrdé!

Dúfam, že Vám tieto rady pomôžu a na konci roka budete na seba právom hrdé, že sa Vám podarilo splniť Vaše ciele. Ak máte nejaké tipy, nezabudnite sa o ne podeliť v komentároch!
Krásny zvyšok večera.


             FACEBOOK  |  INSTAGRAM  |  ASK  |  TUMBLR

You Might Also Like

1 komentárov

  1. Môj jediný cieľ v najbližšej dobe je zmaturovať a potom si stanovím ďalšie ak sa mi to podarí! :-D

    OdpovedaťOdstrániť

Článok, ktorý odporúčam

UMELÉ RIASY | moje tipy a triky

Keby sa ma niekto cca pred rokom spýtal či si viem nalepiť umelé riasy, iba by som smutne pokrútila hlavou a spomenula si na všetky svoj...

FACEBOOK

Obľúbené za posledný týždeň

183 days acqua colonia adventný kalendár africa organics aknelot alverde annabelle minerals anthyllis ardell artdeco astor atelier cologne aussie avant avene avon balance me balea batiste beauty blender beauty box bell bellápierre benefit betty barclay bh cosmetics bio ruža bioderma blauer blendea bonprix bourjois bronx colors brush works bubble t by terry carolina herrera catrice cerave clinique coach collistar colorista cremorlab dermacol Diego dalla parma dior dm douglas dove ebelin ecooking ecotools eisenberg Elemis elf elnino eos espa essence essens estee lauder eta fann parfumerie fenty beauty foreo freedom gabriella salvete garnier glamot glov gosh hairburst hairways. travel essentials havlíkova prířodní apotéka hawaiian tropics holika holika human+kind i love ... jecca blac jimmy choo karl lagerfeld kiehls krasne vone krasotika kylie cosmetics loccitane look fantastic lord & berry loreal lush luxfactor luxie mac mádara makeup revolution manna marc jacobs maria nila marie clarie mark scrub mary kay maybelline medik8 miss sporty mixa mizon mobake moň mylo nails inc. naobay naturally thinking naturschon navia nivea notino nuskin nuxe nyx olaplex oriflame paco rabanne pandora pantene philip kingsley pixi polaar police pre muža pupa purito real techniques remington renovality revlon revolution skincare revuele rexona rimmel rituals rowenta s Oliver sally hansen sephora schwarzkopf signal skin food sleek smashbox soliver st. tropez st.moriz starskin tangle angel the balm the body shop the ordinary this works tigi tom tailor toni&guy too faced tous trend it up ubox urban decay victoria's secret vichy weleda wella yamuna ysl yves rocher yves saint laurent ziaja zoe ayla